piątek, 31 lipca 2015

Placuszki na maślance z jagodami


Macie ochotę na małe co nieco,ale w sumie sami nie wiecie co byście zjedli..A może macie w domu małe głodomorki a trzeba ich czymś nakarmić? Czymś co dzieci na pewno nie pogardzą..
Może by tak zrobić placuszki? Dzieci uwielbiają wszelkiej maści placuszki i naleśniki zwłaszcza z owocami. 
Do swoich wybrałam jagody. Wy możecie je przygotować np z malinami. Warto korzystać z owoców sezonowych. Poza sezonem możecie użyć owoców mrożonych.

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 1 szklanka mleka
  • 3 łyżki roztopionego masła
  • ok 1 szklanka jagód
Przygotuj dwie miseczki.
Do jednej przełóż suche składniki i wymieszaj.
W drugiej wymieszaj mokre składniki i przelej do suchych,dokładnie przemieszaj.
Smaż na odrobinie oliwy/oleju.
Łyżką nakładaj ciasto na dobrze rozgrzanej patelni. Na wierzch każdego placka nakładaj po kilka jagód.
Smaż z dwóch stron na złoty kolor.
Placuszki warto posypać cukrem pudrem,polać jogurtem lub śmietaną.


Z dziećmi i dla dzieciLetnie owoce

14 komentarzy :

  1. Wspaniałe placuszki . Leniwe letnie śniadanie na balkonie i ONE:) Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi ochoty! Zabieram się do roboty :))
    Moje będą z borówkami amerykańskimi
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj chętnie bym takie zjadła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie placuszki to o każdej porze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie :) Miło mi, że bierzesz udział w mojej akcji "Letnie owoce". Pozdrawiam :)
    Izzy

    Zapraszam na mojego bloga :)
    Take it Izzy

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja poprosze ze smietana!
    Idealne, letnie danie na kazda pore dnia!
    :)

    Milo,ze znalazlas czas na udzial w akcji Dla dzieci na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne połączenie :) Jagody w każdym deserze i w każdych plackach wypadają znakomicie :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka