sobota, 25 lipca 2015

Jogurtowy serniczek na zimno z borówką i brzoswkinią

Moja kolejna propozycja na sernik,tym razem bez pieczenie,bo komu chciałoby się stać w kuchni w taki gorąc? Na pewni nie mi ;)
Serniczek idealny jest właśnie w takie letnie ,upalne dni..idealnie orzeźwia i jak smakuje ! Mój faworyt ;)


Składniki:
Spód:
  • 200 g herbatników 
  • 80 g masła
Herbatniki pokrusz a masło rozpuść. Dokładnie razem wymieszaj i wyłóż na tortownicę. Schłódź przez ok 30 minut. 
Masa;
  • 800 g jogurtu naturalnego
  • 300 g serka homogenizowanego waniliowego
  • skórka z 1 cytryny
  • 6 łyżek cukru
  • 5 łyżeczek żelatyny
  • puszka brzoskwiń
  • 1 opakowanie borówek
  • 1 galaretka cytrynowa
Brzoskwinię pokrój w kostkę. 4 łyżeczki żelatyny rozpuść i odstaw by ostygła.
Jogurt przełóż do większej miski i wymieszaj serkiem,dodaj cukier,skórkę z cytryny i przestudzoną żelatynę. Wymieszaj. Wsyp 1/2 brzoskwiń i borówek,Delikatnie wymieszaj. Masę przełóż na wcześniej przygotowany spód i schłódź w lodówce przez ok 2-3 godziny.
Gdy masa stężeje wyłóż na wierzch pozostałe owoce. Galaretkę rozpuść w 400 ml wody z 1 łyżeczką żelatyny. Odstaw by przestygła. Przestudzoną wylej na ciasto i chłódź najlepiej przez całą noc. 


19 komentarzy :

  1. Sezon na serniki rozpoczęty :) też je uwielbiam, zwłaszcza w trakcie upałów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, że ja mam czasem tak że w upały właśnie coś piekę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mnie naleci,to ja też,,ale jednak wolę coś bardziej orzeźwiającego..

      Usuń
  3. Bardzo lubię serniki na zimno, z owocami to już w ogóle pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie robiłam na zimno sernika- czas odrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo tak,koniecznie,przynajmniej raz w sezonie taki serniczek musi być :)

      Usuń
  5. Wyglada przepysznie ;) Wpraszam się na kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne kolory - nie dość, ze atrakcyjnie wygląda, to jeszcze pewnie jest pyszne, lekkie i mocno owocowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! :) sernik wyszedł idealnie

      Usuń
  7. Robi niesamowite wrażenie :) Nie może być nie dobry on musi być przepyszny :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój mąż uwielbia takie smakołyki :-).

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka