niedziela, 7 czerwca 2015

Truskawki zapiekane w koglu moglu

Kogel mogel każdy zna,i przypuszczam,że każdy lubi. Dla mnie jak i dla większości z Was,to smak,który pamiętamy z dzieciństwa. Ja kogel mogel lubię do tej pory,ale najbardziej smakował zrobiony przez dziadka.
Przeważnie jesienią,lub zimą gdy wieczory były długie,dziadek siadał w kuchni przy stole.W ręku miał szklankę,w drugiej dłoni łyżeczkę i szybko ucierał żółtka.To chyba była największa atrakcja wieczoru ;) Później delektowałam się tym puszystym kremem.


Składniki :
  • 4 żółtka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • kilka pokrojonych truskawek
  • cukier puder do posypania
Piekarnik nagrzej do 180 C.
Żółtka wraz z cukrem utrzyj na kogel mogel. Dodaj ekstrakt waniliowy i wymieszaj łyżką.
Foremki do zapiekania wyłóż truskawkami,wylej kogel mogel i piecz przez ok 10 minut,do momentu aż wierzch się lekko zarumieni.
Gotowy kogel mogel możecie posypać cukrem pudrem.



Wiosenne słodkości! Milion Smaków Truskawek - druga edycja

14 komentarzy :

  1. Miami :P jadła bym :D
    Zapraszam do mnie http://hopeinmusichim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy kogiel mogiel ale nigdy nie jadłyśmy zapiekanego :)
    Nam robiła go zawsze mama jak ktoś narzekał, że zaczyna się źle czuć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haa :D u mnie było podobnie,jak tylko złapało mnie jakieś grypsko mama zaraz robiła kogel mogel,niby miał pomóc :p

      Usuń
  3. Nigdy nie jadłam takiego kogla-mogla. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, jakie to musi być pyszne! Tak dawno nie jadłam kogla-mogla, a do tej pory czuję ten smak jak o nim pomyślę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah,tego smaku nie da się zapomnieć

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł, aby zapiec truskawy w koglu moglu, koniecznie muszę to wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie,spróbuj :) jeśli nie chcesz piec,możesz truskawki podać z takim zwykłym koglem moglem :)

      Usuń
  6. Witam serdecznie,

    Zapraszam do udziału w konkursie- kuchnia w klimacie PRLu.
    Do wygranie wiele ciekawych nagród :)

    Zapraszam do wspólnej zabawy.

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2015/06/konkurs-kulinarny-kuchnia-w-klimacie.html

    Pozdrawiam serdecznie,
    Kaska

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam że to się zapieka! Moja mama uważała że w tym są bakterie i moje dzieciństwo było pozbawione kogla-mogla ale teraz zrobię sobie taki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o jak zobaczyłam napis kogel-mogel musiałam zajrzeć... z piekarnika nie jadłam brzmi ciekawie i łechce me kubki smakowe ;-)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka