środa, 10 czerwca 2015

Kasza manna z konfiturą wiśniową

Prosty deser przygotowany z kaszy manny i mleka. Na pewno każdy przynajmniej raz  taką kaszę próbował. Dla jednych zmora z dzieciństwa,dla innych miłe i smaczne wspomnienia.
A jak,to ze mną było ?
Kaszę mannę zawsze lubiłam,z chęcią jadłam czy to na słodko,czy wytrawnie.
Różnie bywało z innymi kaszami,,ale,to już przeszłość.Zjem wszystko !


Składniki:
  • 2 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki kaszy manny
  • 1 1/2 łyżki cukru
  • 1-2 łyżeczki konfitury wiśniowej (może być również inna lub owoce)
Mleko wraz z cukrem przełóż do rondelka. Zagotuj i zdejmij na chwilę z ognia.
Dodaj kaszę,szybko przemieszaj i postaw na palnik. Zmniejsz ogień i gotuj przez chwilę,do momentu aż kasza zgęstnieje. 
Przełóż do miseczek.Podawaj z konfiturą.


W następnym odcinku:
Pokażę Wam jako można wykorzystać kaszę gryczaną,aby nie 'wiało' nudą ;)


Zainspiruj się kaszą! III edycja
zBLOGowani.pl

8 komentarzy :

  1. Ja też lubię mannę i czasem robię zapiekankę z morelami ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takiej z morelami jeszcze nie jadłam :)

      Usuń
  2. Muszę zrobić taką kaszę Młodemu :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. My w dzieciństwie chyba nie wybrzydzałyśmy bo taką kaszkę jadałyśmy chętnie a nawet zwykłą owsianką czy zupą mleczną nie pogardziłyśmy :D
    Co do kaszki to zawsze jadłyśmy ją z sokiem lub takim "rozwodnionym" dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie było tak samo,zawsze wszystko chętnie zjadłam,albo przynajmniej spróbowałam. U mnie mama często kaszę robiła z sokiem malinowym i właśnie z konfiturą :)

      Usuń
  4. mi również ten deser kojarzy się z czasami dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyśmienita propozycja deserowa :) Kasza manna tez mi się kojarzy z dzieciństwem, jednak u mnie zawsze bł do niej podawany syrop malinowy.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka