środa, 15 kwietnia 2015

Zebra ,najlepsza!

Od jakiegoś czasu 'chodzi' za mną zebra. Pewnie każdy z Was kojarzy :)
Najlepszą zebrę jaką kiedyś jadłam kupywałam razem z mamą w pobliskiej piekarni.
Ładnie wyrośnięta,wilgotna,pasiasta,ten zapach,,na wierzchu zawsze był lukier lub polewa czekoladowa,całości dopełniała szklanka mleka :) Wypróbujcie koniecznie



Składniki:

  • 5 jajek
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka białej oranżady
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki mąki
Białka ubij z cukrem,połącz z żółtkami. Dodaj pozostałe składniki,oranżadę dodaj na końcu.
Ciasto podziel na 2 części. Do jednej dodaj kakao a do drugiej 3 łyżki mąki,dokładnie wymieszaj.
Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia. Łyżką nakładaj raz ciemne,raz jasne ciasto.
Gotowe przełóż do piekarnika nagrzanego do 180 C i piecz ok 50 minut. Do suchego patyczka.




Wiosenne słodkości!

17 komentarzy :

  1. Że też, takiego ciasta jeszcze nie robiłam :) Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zebra to ciasto, które jako jedno z pierwszych zrobiłam samodzielnie. Mam do niej wielki sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha. Bardzo lubię to ciacho :-) ja ostatnio piekłam babkę na oranżadzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zebrę piekę często, bo to szybkie i pyszne ciasto, niestety też bardzo szybko znika;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niesamowicie apetycznie. No i w sumie nie jest trudne w przygotowaniu. Muszę się przekonać do zeberki. Zapewne jak raz mi posmakuje to już będzie moim ciastem numer jeden. Pozdrawiam bardzo serdecznie. Megly.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zebrę uwielbiam za jej prostotę wykonania, smaku a jednoczesnie piekny wygląd i zapach. Mniam

    OdpowiedzUsuń
  7. sprawdzone przepisy są najlepsze : ) a do zeberkowych ciast też mam słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodatek oranżady mnie zaciekawił, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowite ciacho ! Nie ma to jak klasyka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Eleganckie prążki :D Zawsze to ciacho robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka