czwartek, 26 marca 2015

Chapati , chlebek indyjski

Jeśli kiedyś spotkaliście się z kuchnią indyjską, na pewno wiecie,że występuje tam mnóstwo chlebków typu 'flatbread'.
Ja osobiście 'zakochałam' się w kuchni orientalnej, przede wszystkim indyjskiej.
Przygotowałam dla Was popularny w Indiach chlebek Chapati.

Składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanka ciepłej wody
  • szczypta soli
  • odrobina oliwy
  • mąka do obtoczenia
Mąkę przesyp do miski,mieszając stopniowo dodawaj wodę i sól. (Na początku dodaj jej troszkę więcej).Wyrób gładkie ciasto.
Wyrobione posmaruj oliwą i przykryj folią spożywczą, odstaw na ok 20 minut,
Po upływie tego czasu ciasto podziel na niewielkie kuleczki i każdą obtocz w mącę, rozwałkuj na cienki placek. (wałkujemy tylko z jednej strony,nie przewracamy ciasta).
Placki smaż na rozgrzanej patelni,na średnim ogniu z obu stron.
Gdy mamy gotowy placek,zdejmujemy patelnię z ognia i na gazie kładziemy nasz placuszek.
Chlebek powinien urosnąć,coś jak 'poduszeczka'. Podsmażamy go tak przez chwilę z obu stron i zdejmujemy z ognia. Gotowe ! ;)

10 komentarzy :

  1. Nigdy nie jadłam, nigdy nie robiłam... Nawet smaku sobie nie potrafię wyobrazić dlatego może warto kiedyś spróbować :)

    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Czym różni się chapati od tortilli? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie różnią się za bardzo :) tortille robi się z mąki pszennej,mleka,oliwy,soli.,a chapati (oryginalnie) z mąki pełnoziarnistej,której nie miałam więc użyłam zwykłej pszennej,wody,soli,do chapati zamiast wody można również użyć mleka. Oba chlebki świetnie nadają się na wrapy :)

      Usuń
  3. Tortille robi się z mąki kukurydzianek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się,,,z mąki kukurydzianej jest chyba bardziej popularna, Jeśli chodzi o tortillę wszystko zależy od tego w jakiej części Meksyku się znajdujemy. Bardziej na północ mamy z mąki ale w centru i na południu z mąki kukurydzianej

      Usuń
    2. zapomniałam dodać 'z mąki pszennej'

      Usuń
  4. Dziękuję Wam za odpowiedź :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie robiłam a bardzo lubię. Przepis godny wypróbowania ;-)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka