czwartek, 19 lutego 2015

Chłopska polewka

Co kryje się pod tą nazwą? Nic innego jak kapuśniak..
Typowo polska zupa,gotowana przez nasze babcie,czasem pewnie też i mamy. Nie każdy lubi kapuśniak. Dla mnie kapuśniak jest tylko jeden,z kwaszonej kapusty. W moich stronach często gotuje się kapuśniak z białej kapusty,zabielany...ale,to nie dla mnie,wole taki kwaskowaty...


Składniki :
  • 1 kg kiszonej kapusty
  • 2 średnie cebule
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
  • ok 200 g wędzonego boczku
  • ok 200 g wędzonej kiełbasy
  • ząbek czosnku
  • 1-2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 łyżka mąki
  • sól do smaku
Kapustę zalej 3 l wody i zagotuj.
Boczek pokrój w kostkę a kiełbasę w plasterki. Na suchej patelni podsmaż boczek i dodaj do gotującej się kapusty.
Cebulę i czosnek drobno posiekaj po czym dodaj do zupy. Zupę gotuj do momentu aż kapusta będzie miękka.
W między czasie podsmaż kiełbasę,dodaj pod koniec gotowania się zupy. Przypraw do smaku słodką papryką oraz solą. Śmietanę wymieszaj z mąką i dodaj do zupy. Zawartość garnka ponownie zagotuj cały czas mieszając.
Zupę najlepiej podawać z chlebem. Smacznego !

7 komentarzy :

  1. Wygląda bardzo Smacznie! Musze kiedyś wypróbować Twój przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo Smacznie! Musze kiedyś wypróbować Twój przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż byłby wniebowzięty taką zupką - od 3 lat je bezmięsne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie właśnie też bezmięsne,alee tym razem postanowiłam coś zmienić :)

      Usuń
  4. Ach kapuśniaczek, jedna z najpyszniejszych zup! :) Hihi, i nawet nie wiedziałam, że to 'chłopska polewka' :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności, uwielbiam takie dania :-)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka