niedziela, 18 stycznia 2015

Kakaowe pączusie ( bez drożdży)


Będziesz potrzebować:
  • 2 3/4 szklanki mąki
  • 1 szklanka kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 jajka
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki śmietany 18 % lub maślanki
  • ok 3 łyżki masła,rozpuszczonego
  • olej do smażenia
Do dużej miski wsyp mąkę,kakao,proszek do pieczenia,sól i wymieszaj.
W mniejszej połącz ze sobą masło,śmietanę,cukier i jajka.
Połącz ze sobą mokre i suche składniki.
Wyrobione ciasto owiń folią spożywczą i włóż do lodówki na około godzinę.
Po tym czasie ciasto wyłóż na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkuj ciasto na cienki placek.
Kieliszkiem wycinamy krążki.
Pączusie smażymy na rozgrzanym oleju,przez około 1 minutę z każdej strony.
Usmażone pączusie odsącz z nadmiaru tłuszczu.


Tak przygotowane pączusie możesz polukrować,posypać cukrem pudrem lub tak jak ja pozostawić je bez niczego. Dla mnie są wystarczająco słodkie bez lukru itp.
Smacznego !


Karnawałowe Słodkości!

8 komentarzy :

  1. Nigdy nie jadłam takich pączków! Zapewne są pyszne :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze co pomyślałam, to że wyglądają jak orzechy włoskie :) tylko takie "okopcone" :) muszą być pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) jak robiłam je pierwszy raz dokładnie tak samo pomyślałam:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka