piątek, 21 listopada 2014

Zupa z czerwonej kapusty

Prosto,szybko i smacznie.Szczególnie polecam osobom,które lubią zupy owocowe.



Składniki:
  • 1 cebula pokrojona w kostkę
  • 2 łyżki masła
  • 1 średnia kapusta
  • 4 jabłka
  • 4 szklanki bulionu wołowego
  • sól,pieprz
  • 1/3 szklanki śmietany*
  • koperek
  • 1/4 szklanki octu winnego
  • 2 łyżeczki soku z cytryny


Dwa jabłka obierz i pokrój w kostkę,resztę jabłek zetrzyj na tarce (bez obierania skórki)
W garnku rozpuść masło,dodaj cebulę i zeszklij na złoty kolor.
Dodaj jabłka pokrojone w kostkę,i smaż do momentu aż jabłka zrobią się miękkie. 
Po tym czasie dodaj kapustę i duś około 5 do 6 minut,od czasu do czasu mieszając.
Do kapusty dodaj ocet winny i podduś jeszcze przez chwilę. Dodaj bulion,sól i pieprz do smaku.
Zupę zagotuj po czym zmniejsz ogień i gotuj pod przykryciem ok 15 minut.
W między czasie do startych jabłek dodaj sok z cytryny,wymieszaj i odstaw.
Gotową zupę przelej do miseczek,na wierz ułóż starte jabłka i odrobinę koperku.
*zupę możecie podać ze śmietaną

5 komentarzy :

  1. fajny pomysl na zupe :) jeszcze nie jadlam z czerwonej kapusty ;) zaciekawil mnie przepis
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwieeeelbiam barszcze:) Ale czerwonego kapuśniaku i to z jabłkiem jeszcze nie próbowałam... Zaintrygowałaś mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa wygląda przepięknie! Jeśli tak samo smakuje, to... jestem kupiona :-).

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka