czwartek, 9 października 2014

Rolada z masą kefirową



Na roladę będziesz potrzebować :
  • 4 jajka 
  •  50 g mąki 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
  • 2 łyżki kakao 
  • 1 szklanka cukru pudru + 5 łyżek 
  • 1 szklanka kefiru 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 250 g masła roślinnego 
  • kilka kropel aromatu waniliowego 
  • śmietanfix
Żółtka oddzielamy od białek i ucieramy z 1 szklanką cukru pudru. Stopniowo wsypujemy mąki przesiane z proszkiem do pieczenia i kakao,pod koniec całość mieszamy drewnianą łyżką. Ubijamy białka i przekładamy do ciasta kakaowego,mieszamy. Ciasto wylewamy na wyłożoną papierem blaszkę i pieczemy przez 10 minut w 180 stopniach.
Gorące ciasto wykładamy na ściereczkę,zawijamy i odstawiamy do ostygnięcia. Masło ucieramy na puszystą masę z resztą cukru pudru. Stopniowo wlewamy kefir nie przerywając miksowania.Dodajemy kilka kropel aromatu waniliowego i śmietanfix. Ostudzone ciasto rozwijamy i smarujemy przygotowanym kremem(zostawiamy przy brzegach 1 cm wolnego miejsca) Całość zwijamy w rulon wzdłuż dłuższego boku. Wstawiamy do lodówki żeby ciasto się schłodziło.



12 komentarzy :

  1. Ta masa mnie zaintrygowała! Chce kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm musi być leciutka i puszysta jak piórko :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rolada jest naprawdę dobra,podobno smakuje jak ciastko oreo,,tak usłyszałam hehe

      Usuń
  3. Wygląda idealnie!
    Mi się nigdy nie chce tak ładnie zwinąć...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mało co się w język nie ugryzłam! Tak to jest wpaść na taki wpis będąc głodną. Zdecydowanie zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje,że Ci posmakuje :) daj znać jak wyszła

      Usuń
  5. Ale ślicznie zrolowana :) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. o matko, jak ja to chce teraz zjeść, Ewa whyyy ? :D a tu człowiek stara się nie jeśc słodkiego.. mmm :D wyląda bosko! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniaam! Aż ślinka cieknie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka