wtorek, 8 kwietnia 2014

Zupa marchwiowa z imbirem

Wczoraj wieczorem zastanawiałam się co ja zrobię na obiad..Co kupić? Przypomniałam sobie,że mam sporo marchewki a do tego ostatnio odwiedziła mnie babcia,która też przywiozła sporo,toż ci los :) Ale może,to i dobrze,dziś w menu zupa marchwiowa z imbirem :)

Składniki:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 cebule pokrojone w kostkę
  • 2-3 ząbki czosnku
  • łyżka startego imbiru
  • ok 1 kg marchewki
  • 1 ziemniak
  • 6 szklanek wywaru z piersi kurczaka,możenie użyć wywaru warzywnego
  • 1 i 1/3 szklanki jogurtu
  • 1 łyżeczka miodu
  • łyżeczka tymianku
  • sól,pieprz
Na patelni rozgrzewamy oliwę,wrzucamy cebulę i pół łyżeczki soli,dusimy. Po krótkim czasie dodajemy czosnek i imbir,podsmażamy około 2 minuty uważając,żeby nic nie przypalić.Całość wrzucamy do wywaru,dodajemy pokrojoną w kostkę marchewkę i ziemniaka.Gotujemy do miękkości.
W między czasie jogurt przekładamy do miseczki,dodajemy miód,tymianek i pół łyżeczki pieprzu.Mieszamy.
Przestudzoną zupę miksujemy blenderem. Zupę przestawiam jeszcze raz na kuchenkę i podgrzewamy. Przelewamy do talerzy i polewamy jogurtem.







Marchew w roli głównej 2 Zdrowy tryb życia

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka