czwartek, 3 kwietnia 2014

coke cake czyli ciasto z coca colą

Szczerze mówiąc nie pije coli jak i innych napojów gazowanych,jedynie co,to woda,herbata albo jakiś sok. Alee ostatnio miałam ochotę na coś słodkiego,i nie sklepowego..A przy okazji się trochę odstresować, gotowanie pomaga, przynajmniej mi ;)
Ciasto robiłam pierwszy raz,,i co usłyszałam? Wow,,co to,,co tam jest,z czego? haha Pozytywnie :) Ciasto jest słodkie, nawet bardzo ale za to i świetnie smakuje :)

  • Kostka masła
  • Szklanka coca coli
  • 2 szklanki mąski
  • 2 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 i 1/2 szklanki pianek yoyo pokrojonych na pół
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 2 roztrzepane jajka
 Cukier wsypujemy do miski,do tego przesypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia.
W rondelku rozpuszczamy masło razem z colą i kakao.Zagotowujemy. Masę przelewamy do mąki i mieszamy.Dodajemy pokrojone pianki,maślankę i jajka,mieszamy i przekładamy do wysmarowanej tłuszczem foremki. Pieczemy 30-35 minut w 175 stopniach.

Polewa:
  • 6 łyżek coca coli
  • 1/2 kostki masła
  • 2 szklanki cukru pudru
  • szklanka posiekanych orzechów włoskich (możenie użyć laskowych,u mnie pół takich i pól takich)
  • łyżeczka aromatu waniliowego
Masło,colę i kakao rozpuszczamy,musi się zagotować. Wsypujemy cukier puder,orzechy i aromat,mieszamy.
Ciasto polewamy gdy jest jeszcze ciepłe,zaraz po wyjęciu z piekarnika i odstawiamy do wystygnięcia. :)







3 komentarze :

  1. O u mnie cola jest zawsze, to może i ciacho zrobię. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto jest pyszne i wilgotne w środku! Polecam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę,że wyszło i przede wszystkim smakuje :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka