niedziela, 9 marca 2014

Prosty biszkopt z masą budyniową

Dobry wieczór :)
Ostatnio,,w piątek,nie tak dawno ;p umyślałam sobie,że zrobiłabym coś słodkiego na nadchodzący Dzień Kobiet,plus dzisiejsze urodziny mojego męża. Początkowo miały być czekoladowe babeczki,ale z drugiej strony,,chciałam czegoś innego,u mnie babeczki goszczą dość często:) Musi,to być coś prostego,dobrego, co każdy na pewno z przyjemnością zje . Padło na biszkopt z masą budyniową,bo kto nie lubi budyniu? Aaa biszkopt z tego przepisu,,idealny,,puszysty :)
Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • szklanka cukru
  • szklanka mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywną pianę,powoli wsypujemy cukier, Dodajemy po jednym żółtku cały czas ubijając.Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i łączymy z masą jajeczną.Ciasto wlewamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy i pieczemy 30 minut w 180 stopniach.
W między czasie przygotowujemy budyń:
  • 3 szklanki mleka
  • 250 g margaryny
  • cukier waniliowy
  • 2 szklanki mąki 
  • 2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki cukru
2 1/2 szklanki mleka zagotować z cukrem i margaryną. W pozostałym mleku rozpuścić obie mąki,wlać do gotującego się mleka i mieszać aż zgęstnieje.
Przestudzony biszkopt przekroić i wyłożyć masą. Możecie zostawić sobie trochę masy,wyłożyć na wierzch i posypać kakaem,ja jednak ciasto polałam polewą czekoladową :)


1 komentarz :

  1. Uwielbiam ja i moja cała rodzinka placki z budyniem ,,już chciałabym kawałeczek spróbować bo akurat piję kawusię .
    Jest bardzo smaczny tego to jestem pewna .Powiem że już dawno to ciasto nie gościło na moim stole .Będę musiała je upiec
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka